Brana – V. Vrtop
Planina/predeoGramada
Društvo/klub
Čemernik PD
Karta1:50000 Vlasotince 2 (633/2)
Dužina (km)8,8
Vreme obilaska (h:min)3:50
Početak stazeBrana Vlasinskog jezera
Kraj stazeVrh Veliki Vrtop 1721 m
Visinska razlika: uspon/spust (m)530/10
OpisPočetak staze je 700 metara ispod brane Vlasinskog jezera pored asfaltnog puta ,,Surdulica – Crna Trava”.  Prvi deo staze u dužini od 150 metara se spušta makadamskim putem do raskrsnice na kojoj naša staza odvaja takođe makadamskim putem levo prema zaseoku Milenkovići. Staza do njega je sa različitim nagibom. Blage i strme uspone smenjuju kraće zaravni. Ova deonica, kao i ona nakon kuća Milenkovića vodi kroz šumsku vegetaciju gusto obraslu i žbunjem.  Staza krivuda naviše i nakon 5,7 km od svog početka, konačno izlazi iz šume na travnate strane i nastavlja ispod vrha Mali Vrtop sa njegove desne strane do raskrsnice šumskih puteva na prevoju prema vrhu Veliki Vrtop. Dalje sledi završni uspon kroz pašnjačke terene do ovog vrha. Vrh Veliki Vrtop predstavlja veoma široku, visokoplaninsku i travnatu zaravan. Smer kretanja: – Brana Vlasinskog jezera – Milenkovići (2,3 km) – Ispod M. Vrtopa – raskrsnica (6,8 km) – Vrh Veliki Vrtop (8,8 km)
Težina stazelaka
Uređenostodlično uređena i markirana
Vrsta markacijepropisna planinarska (crveno-bela)
Značajni lokalitetiVrh Veliki Vrtop
Smeštaj i snadbevenost
NapomenaStaza je uređena u drugoj polovini 2023. godine sredstvima kompanije ,,Coca – Cola” HBC Srbija u saradnji sa UNDP u okviru Projekta ,,Vlasina – čista ljubav”.